onsdag 1 april 2009

Svenska B


Just nu läser och tolkar vi alla texthäftet Engagemang och påverkan till det nationella kursprovet i Svenska B.

Häftet är fullmatat med texter om personliga engagemang, värdlsiga problem, miljövetenskap, reportage och krönikor om skolan idag.


Just nu är vi inne på den muntliga presentationen av texterna, v.17 ska va däremot sätta tänderna i den skriftliga delen.

Hittils har Hanna, Malin, Linn och Martin S beskrivit deras tolkning av flera texter, och det är väldigt intressant att höra hur allas synsätt varierar.

-Resten av killarna, känn ingen prestationsångst, men ni har mycket att leva upp till!
Vi väntar med spänning på uppföljningen...

1 kommentar:

Simon sa...

Jag tror att du kommer bli förundrad över mitt engagemang när jag ska hålla mitt muntliga föredrag. Jag kan redan nu avslöja att det kommer bli ett ganska hett ämne att diskutera.